Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2007

Οικονομία στο Second Life

Για να αποκτήσουμε μία πιο ειδική εικόνα σχετικά με το Second Life, θεωρώ ότι κάποια «ιστορικά» και στατιστικά στοιχεία θα είχαν ενδιαφέρον.
Κατασκευάστρια εταιρία του είναι το Linden Lab, ενώ πρωτολειτούργησε το 2003 και μέσα σε 3 χρόνια απέκτησε 350.000 μέλη-κατοίκους. Το Linden Lab, έχει δημιουργήσει ένα καλά οργανωμένο και ασφαλές (κατά τα φαινόμενα) πρόγραμμα μετατροπής αμερικάνικών δολαρίων σε ένα δυνητικό νόμισμα το λεγόμενο Linden Dollar (Linden, ή L$), όπου 270L$ είναι 1US$. Τα μέλη του Second Life προέρχονται από 100 χώρες σε όλο τον κόσμο. Το Μάρτιο του 2007, με βάση τα στατιστικά στοιχεία του comScore, ήταν συνδεδεμένοι 1.3 εκατ. χρήστες, εκ των οποίων το 61% είναι άντρες και το 39% γυναίκες. Οι Γερμανοί αποτελούν το 16% των χρηστών. Το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών είναι Ευρωπαίοι που αποτελούν το 61% των κατοίκων, μετά είναι οι Β. Αμερικανοί με ποσοστό 19% και τέλος οι Ασιάτες με 16%.

Βασικό χαρακτηριστικό του Second Life είναι οι αγοροπωλησίες virtual προϊόντων. Οι συναλλαγές μεταξύ των κατοίκων γίνονται με πραγματικά χρήματα. Τα έσοδα που έχει κάποιος από την επιχείρηση του εντός του Second Life μπορεί να τα λάβει σε πραγματικά χρήματα. Το Linden Lab έχει φτιάξει ένα μηχανισμό μετατροπής των $L σε πραγματικά νομίσματα, το λεγόμενο LindeX. Κατά αυτόν τον τρόπο μετατρέπεται σε μία κανονική αγορά, με τη μόνη διαφορά ότι όσα αγοράζουν οι κάτοικοι-καταναλωτές με πραγματικά χρήματα, αφορούν αποκλειστικά virtual αντικείμενα, που ικανοποιούν τις ανάγκες του ψηφιακού τους «εαυτού», μέσα στο Second Life.

Δεν υπάρχουν σχόλια: